Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Ράλλυ Βουλγαρίας
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Ράλλυ Βουλγαρίας  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Ράλλυ Βουλγαρίας:  Ούτε ο καιρός...

Ούτε οι εναλλαγές του καιρού δεν εμπόδισαν τον Sebastien Loeb από το να διευρύνει τη διαφορά του και να βρίσκεται αγκαλιά με ακόμα νίκη στην άσφαλτο.
Η επιλογή ελαστικών του Dani Sordo στο δεύτερο loop ειδικών δεν ήταν η ενδεδειγμένη, με αποτέλεσμα ο Ισπανός να χάσει το μεγαλύτερο μέρος της διαφοράς του από τον Solberg.
O Petter Solberg βρέθηκε και πάλι στη μάχη για την δεύτερη θέση της γενικής, αφού πραγματοποίησε σοφή επιλογή ελαστικών.
Mετά από το χθεσινό του λάθος, αυτό που απέμενε να κάνει ο Sebastien Ogier ήταν να περάσει τα Focus. Και ο νεαρός Γάλλος το έκανε με χαρακτηριστική ευκολία.
Καταστροφική αποδείχθηκε η σημερινή ημέρα για τη Ford, αφού η λάθος επιλογή των ελαστικών κόστισε ακόμα περισσότερο χρόνο στους Hirvonen και Latvala, με τον τελευταίο να αντιμετωπίζει και πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης στις τρεις τελευταίες ε.δ.
Ολοταχώς για τη νίκη βρίσκεται ο Thierry Neuville με το Citroen C2 S1600, αφού ο κυριότερος αντίπαλος του, ο Mathieu Arzeno βγήκε από το δρόμο και εγκατέλειψε.
Ακόμα και τα τερτίπια του καιρού, που μετέτρεψαν σε ρουλέτα το δεύτερο σκέλος του αγώνα, δεν ήταν αρκετά για να επιτρέψουν στην Ford να επιστρέψει στη μάχη της διεκδικήσης ενός καλύτερου αποτελέσματος. Και σε αυτήν την περίπτωση, η επιλογή τους ήταν λανθασμένη, με αποτέλεσμα οι C4 να ξεφύγουν ακόμα περισσότερο από τους διώκτες τους. Πάντως, η επιλογή των ελαστικών ήταν αυτή που συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον σήμερα, τόσο στο πρώτο πέρασμα από τις ειδικές, όσο και από το δεύτερο. Φυσικά, ο άνθρωπος που δεν προβληματίστηκε από αυτό ήταν ο Sebastien Loeb. Ο Γάλλος έκανε την ενδεδειγμένη επιλογή στο πρώτο σκέλος, χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα (όπως και όλες οι Citroen) γεγονός που έδωσε πλεονέκτημα στο Γάλλο στις βρεγμένες επιφάνειες. Και όταν στο δεύτερο μισό προτίμησε και πάλι τη μαλακή γόμα, αλλά τελικά δεν έβρεξε όπως περίμεναν οι Γάλλοι, δεν προβληματίστηκε και με την εμπειρία του προστάτεψε τα ελαστικά του, παραμένοντας στην κορυφή της κατάταξης και μοιάζοντας πλέον με το ακλόνητο φαβορί για την 4η φετινή του νίκη.

Πιο πίσω,όμως, η επιλογή των ελαστικών φρόντισε να αναζοπυρώσει το ενδιαφέρον σχετικά με τη μάχη της δεύτερης θέσης ανάμεσα στους Dani Sordo και Petter Solberg. Στο πρώτο μισό της ημέρας και οι δύο έκαναν χρήση της μαλακής γόμας, με αποτέλεσμα να απομακρυνθούν από τα Ford Focus, αλλά και ο Ισπανός από το Νορβηγό. Όμως, στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές και με το ενδεχόμενο της βροχής, ο Sordo αποφάσισε να εφοδιάσει τη C4 με σκληρής γόμας ελαστικά μπροστά και μαλακής πίσω, έχοντας μαζί του και δύο ρεζέρβες. Αντίθετα, ο Solberg αποφάσισε να ρισκάρει χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα. Έτσι, στο τέλος του σκέλους ο Νορβηγός κατάφερε να ψαλιδίσει τη διαφορά των 27 δευτερολέπτων με αποτέλεσμα στο τέλος του σκέλους να χωρίζονται μόλις από ΧΧ δευτερόλεπτα! Αξίζει να σημειώσουμε, ότι ο Sordo ήταν ιδιαίτερα ικανοποιημένος από το αυτοκίνητο, δηλώνοντας ότι εν τέλει αυτό που δεν του επέτρεψε να διατηρήσει τη διαφορά του ήταν η επιλογή των ελαστικών του.

Από την άλλη πλευρά, ο Solberg εκτός από την σωστή επιλογή ελαστικών στο δεύτερο loop εντόπισε και κάποια προβλήματα στο στήσιμο της C4, τα οποία και διόρθωσε και εν τέλει του επέτρεψαν να μειώσει τη διαφορά του από τον Sordo και να επιστρέψει στη μάχη της δεύτερης θέσης. Είναι χαρακτηριστικό, ότι σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις δύο από τις τρεις ειδικές του δεύτερου loop εκμεταλλευόμενος και την σοφή επιλογή των ελαστικών του. Πάντως, ένα ακόμα στοιχείο που αξίζιε να σημειώσουμε είναι την εξαιρετική συνεργασία που έχει ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής με τον Chris Patterson, με τον οποίο και αγωνίζονται για πρώτη φορά μαζί. Βέβαια, αυτό πρέπει να έχουμε όλοι στο μυαλό μας, αναφορικά με την μάχη των δύο και αύριο, είναι ότι ο Petter Solberg δεν βαθμολογείται στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με αποτέλεσμα να μην προκαλέσει σε κανέναν εντύπωση αν ο Ισπανός δεν ρισκάρει, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στην 3η θέση της γενικής, αφού και σε αυτήν την περίπτωση η Citroen θα πάρει τους βαθμούς της δεύτερης θέσης.

Αρκετά πιο πίσω, και χωρίς να μπορεί να απειλήσει τον Petter Solberg, ακολουθεί ο Sebastien Ogier, ο οποίος ολοκληρώνει και το επιβλητικό μέχρι στιγμής 1-2-3-4 για λογαριασμό της Citroen. Ο νεαρός Γάλλος, αφού έχασε σημαντικό χρόνο στο πρώτο σκέλους μετά από την έξοδο που είχε, προσπάθησε σήμερα να ξεπεράσει τα Ford Focus των Hirvonen και Latvala. Κάτι που κατάφερε με χαρακτηριστική ευκολία, ελέω και της λάθος επιλογής ελαστικών των μπλε. Από εκεί και έπειτα, απέφυγε τα ρίσκα και διατήρησε την 4η θέση, διευρύνοντας μάλιστα τη διαφορά του από τους οδηγούς της Ford.

Η ομάδα του Malcolm Wilson, έχασε στην έναρξη της ημέρας μία χρυσή ευκαιρία να επιστρέψει στη μάχη της κορυφής, αφού πραγματοποίησε μία τελείως λάθος επιλογή στα ελαστικά. Αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας, αλλά και όσοι οδηγούν Ford, βρέθηκαν με σκληρή γόμα στο βρεγμένο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα να χάσουν περισσότερο από ένα λεπτό μόλις στην πρώτη ειδική. Στο δεύτερο loop ειδικών βελτίωσαν τις επιδόσεις τους, αλλά και πάλι οι επιδόσεις τους ήταν αρκετά μακριά από αυτές των C4. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο Jari Matti Latvala έχασε κι άλλο χρόνο, αφού στις τρεις τελευταίες ειδικές της ημέρας αναγκάστηκε να οδηγήσει χωρίς υποβοήθηση στο Ford Focus, φτάνοντας κατάκοπος στο σέρβις παρκ στην Dolna Banya.

Πιο πίσω, ο Per Gunnar Andersson εκμεταλλευόμενος το πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης του Latvala, κατάφερε να μειώσει τη μεταξύ τους διαφορά, χωρίς όμως να εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του. Τουλάχιστον, ο Σουηδός δεν απειλείται από τον Ούγγρο Frigyes Turan με το Peugeot 307 WRC, ο οποίος και έχει καταφέρει να μπει σφήνα ανάμεσα στα δύο Ford Focus WRC της Stobart. O Matthew Wilson, έχει απογοητεύσει με τις επιδόσεις του, με τον ίδιο να δηλώνει ότι ακόμα δεν έχει καταφέρει να προσαρμοστεί με τις απαιτήσεις της ασφάλτου, αφού έχει να οδηγήσει μεγάλο διάστημα σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Αρκετά πιο πίσω του, βρίσκεται ο Henning Solberg που δείχνει να απολαμβάνει την πρώτη του εμφάνιση με το Ford Fiesta S2000, όντας και με άνεση πρώτος στην κατηγορία Ν. Μάλιστα, το έργο του έγινε πιο εύκολο, αφού ο τοπικός Popov με το Lancer EVO IX, που το πρωί τον πλησίασε μετά από την λανθασμένη επιλογή ελαστικών του Νορβηγού, εγκατέλειψε από έξοδο. Παράλληλα, ένα παρόμοιο γεγονός επέτρεψε στον Thierry Neuville να αισθανθεί πιο χαλαρός στη μάχη για τη νίκη στο JWRC, αφού ο μεγάλος του αντίπαλος Mathieu Arzeno βγήκε από το δρόμο στην προσπάθεια του να τον ξεπεράσει. Έτσι, ο Βέλγος που πριν από μερικές εβδομάδες τερμάτισε τρίτος στο Ράλλυ Ypres, είναι με άνεση πρώτος στην κατηγορία Νέων και οδεύει προς τη νίκη.

Βέβαια, η σημερινή ημέρα χαρακτηρίστηκε και από τις μεγάλες καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του σκέλους. Η μεγαλύτερη εκ αυτών, προκαλέστηκε στην 7η ε.δ., λόγω της μεγάλης παρουσίας του κόσμου. Οι θεατές ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, αλλά σαν μην έφτανε αυτό δεν συμμορφώνονταν με τις υποδείξεις των κριτών. Αυτό προκάλεσε ένα χάος, με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα να προσπαθεί να μαζέψει τον κόσμο και να τους φέρει στην θέση τους, κάτι που εν τέλει μετά από περίπου 50 λεπτά δεν κατάφερε, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί η ειδική. Παράλληλα, με οκτώ λεπτά καθυστέρηση ξεκίνησε και η 9η ειδική, αφού το πλοηγό αυτοκίνητο (συγκεκριμένα το 0) αντιμετώπισε πρόβλημα προκαλώντας και την καθυστερημένη έναρξη της ειδικής.

Η αυριανή ημέρα τώρα μπορεί να περιλαμβάνει όπως η πρώτη μόλις τέσσερις ειδικές διαδρομές, αλλά περιλαμβάνει 94 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Έτσι, όλο το ενδιαφέρον στρέφεται στη μάχη της δεύτερης θέσης, ανάμεσα σε Sordo και Solberg, χωρίς κανείς ναείναι σίγουρος για το τι θα συμβεί, με εντολές ή χωρίς._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

Ας δούμε, όμως, τι δήλωσαν οι τρεις πρώτοι της γενικής κατάταξης μετά το τέλος του δεύτερου σκέλους:

Sebastien Loeb: «Το γεγονός ότι φύγαμε από το σέρβις με τέσσερα ελαστικά με μαλακή γόμα, ήταν η ασφαλής επιλογή. Ξέραμε ότι αν έβρεχε και ο Petter χρησιμοποιούσε τη μαλακή γόμα και εμείς τη σκληρή θα χάναμε σχεδόν ένα λεπτό. Αυτό που πρέπει να κάνουμε αύριο είναι να προσπαθήσουμε να μείνουμε στο δρόμο, να αποφύγουμε τα ρίσκα, για να μπορέσουμε να πάρουμε τη νίκη».

Dani Sordo: «Προσπάθησα να πιέσω, αλλά το πίσω μέρος του αυτοκινήτου με τις δύο ρεζέρβες ήταν πολύ βαρύ και γλίστραγε όλη την ώρα. Προσπάθησα να επιτεθώ αλλά ήταν αδύνατο να κάνω καλούς χρόνους. Τελικά, πήραμε δύο ρεζέρβες χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος. Προσπάθησα να πιέσω, αλλά ο Sebastien και ο Petter ήταν συνεχώς πιο γρήγοροι».

Petter Solberg: «Δεν νομίζω ότι το γεγονός πως μία ιδιωτική ομάδα παλεύει με αυτόν τον τρόπο είναι πολύ καλό! Οι αλλαγές που κάναμε το απόγευμα στο αυτοκίνητο μας βοήθησαν πάρα πολύ και επιτεθήκαμε, ειδικά στο μέσο της στροφής, όπου και μπορούσαμε να πατήσουμε το γκάζι νωρίτερα. Ήταν μία μικρή λεπτομέρεια, αλλά ήταν αρκετή».

Επίσημο site αγώνα: www.rallybulgaria.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ακόμα μία επιβλητική εμφάνιση για τις Citroen που αυτή τη στιγμή τουλάχιστον φιγουράρουν στις τέσσερις πρώτες θέσεις της κατάταξης.